Абарона правоў спажыўцоў

Мерапрыемствы па забеспячэнню і павышэнню якасці абароны правоў спажыўцоў па пытаннях водазабеспячэння і водаадвядзення

№ п/п

Найменне мерапрыемстваў

Па пытаннях водазабеспячэння

1

Праверка якасці вады ў заяўніка ва ўстаноўленыя заканадаўствам тэрміны.

2

Правядзенне тэхнічнага агляду сістэм водазабеспячэння на наяўнасць няспраўнасцяў. Ліквідацыю няспраўнасцяў у самы кароткі тэрмін.

3

Правядзенне гидрапнеўматычных прамыванняў водаправодных сетак для ліквідацыі забруджвання вады на сетках.

4

Паўторны кантроль якасці вады пасля мерапрыемстваў па ліквідацыі недахопаў.

5

Пераразлік за ваду неналежнай якасці ва ўстаноўленым парадку.
Па пытаннях водаадвядзення

6

Правядзенне тэхнічнага агляду сістэм водаадвядзення на наяўнасць няспраўнасцяў на КНС, самацёчных і напорных трубаправодах у самыя кароткія тэрміны.

7

Правядзенне прамывання каналізацыйных сетак для ліквідацыі засора ў самыя кароткія тэрміны.

Прававая інфармацыя

ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ

16 ліпеня 2008 г. N 405-З

АБ АБАРОНЕ ПРАВОЎ СПАЖЫЎЦОЎ ЖЫЛЛЁВА-КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ

Прыняты Палатай прадстаўнікоў 27 чэрвеня 2008 года

Ухвалены Саветам Рэспублікі 28 чэрвеня 2008 года

Змены і дапаўненні:

Кодэкс Рэспублікі Беларусь ад 28 жніўня 2012 г. № 428-З

(Нацыянальны прававы інтэрнэт-партал Рэспублікі Беларусь, 01.09.2012, 2/1980)

Сапраўдны Закон накіраваны на вызначэнне прававых,
арганізацыйных і эканамічных асноў абароны правоў спажыўцоў
жыллёва-камунальных паслуг.

Глава 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

Артыкул 1. Асноўныя тэрміны і іх азначэнні

Для мэт гэтага Закона выкарыстоўваюцца наступныя асноўныя тэрміны і іх вызначэння:

жыллёва-камунальная паслуга-дзейнасць, накіраваная на падтрыманне і (або) аднаўленне належнага санітарнага і (або) тэхнічнага стану жылых дамоў, жылых і дапаможных памяшканняў, прыдамавой тэрыторыі, забеспячэнне іх добраўпарадкаванасці, камфортных і бяспечных умоў для пражывання грамадзян;

выканаўца-юрыдычная асоба, яго філіял, прадстаўніцтва, іншае адасобленае падраздзяленне, размешчанае па-за месцам знаходжання юрыдычнай асобы, або індывідуальны прадпрымальнік, якія аказваюць спажыўцам жыллёва-камунальныя паслугі на аснове дагавора;

спажывец – фізічная асоба, якое мае намер замовіць альбо заказывающее жыллёва-камунальныя паслугі або якая карыстаецца жыллёва-камунальнымі паслугамі выключна для асабістых, сямейных, хатніх і іншых патрэб, не звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай дзейнасці;

якасць жыллёва-камунальнай паслугі – сукупнасць уласцівасцяў і характарыстык жыллёва-камунальнай паслугі, якія адносяцца да яго здольнасці задаволіць устаноўленыя і (або) магчымыя патрэбы спажыўца (функцыянальная прыдатнасць, надзейнасць, бяспека ўмоў пражывання і інш.);

недахоп жыллёва-камунальнай паслугі – неадпаведнасць жыллёва-камунальнай паслугі тэхнічным нарматыўным прававым актам, які ўстанаўлівае патрабаванні да якасці такой паслугі, іншага заканадаўства, умоў дагавора.

Артыкул 2. Прававое рэгуляванне адносін у галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг

Адносіны ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг рэгулююцца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства.

Да адносінам паміж выканаўцам і спажыўцом, не ўрэгуляваных гэтым Законам, прымяняецца заканадаўства аб абароне правоў спажыўцоў.

Калі міжнародным дагаворам Рэспублікі Беларусь устаноўлены іншыя правілы, чым тыя, якія ўтрымліваюцца ў гэтым Законе, то прымяняюцца правілы міжнароднага дагавора.

Артыкул 3. Дзяржаўнае рэгуляванне і кіраванне ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг

Дзяржаўнае рэгуляванне і кіраванне ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг ажыццяўляюцца Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь, Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, іншымі дзяржаўнымі органамі ў межах іх кампетэнцыі і ўключаюць у сябе:

вызначэнне і рэалізацыю дзяржаўнай палітыкі ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг;

усталяванне і забеспячэнне выканання дзяржаўных мінімальных сацыяльных стандартаў у галіне жыллёва-камунальнага абслугоўвання, патрабаванняў заканадаўства адносна колькасці і якасці жыллёва-камунальных паслуг;

вызначэнне парадку аказання жыллёва-камунальных паслуг;

дзяржаўнае рэгуляванне тарыфаў на асобныя жыллёва-камунальныя паслугі;

садзейнічанне развіццю канкурэнцыі пры аказанні жыллёва – камунальных паслуг, забеспячэнне кантролю за выкананнем антыманапольнага заканадаўства ў гэтай галіне;

дзяржаўную падтрымку насельніцтва ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі пры аказанні жыллёва-камунальных паслуг;

іншыя меры, прадугледжаныя заканадаўчымі актамі.

Артыкул 4. Віды жыллёва-камунальных паслуг

Жыллёва-камунальныя паслугі класіфікуюцца на:

асноўныя жыллёва-камунальныя паслугі-жыллёва-камунальныя паслугі, якія аказваюцца ў абавязковым парадку і забяспечваюць неабходную добраўпарадкаванасць жылых дамоў, жылых і дапаможных памяшканняў, прыдамавой тэрыторыі ў дачыненні да ўмоў адпаведнага населенага пункта, іх адпаведнасць устаноўленым санітарным і тэхнічным патрабаванням. Пералік асноўных жыллёва-камунальных паслуг вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;

дадатковыя жыллёва-камунальныя паслугі-жыллёва-камунальныя паслугі, якія могуць аказвацца дадаткова да асноўных жыллёва-камунальных паслуг па дамове паміж выканаўцам і спажыўцом.

У залежнасці ад асаблівасцяў зместу і мэтавага прызначэння жыллёва-камунальныя паслугі падпадзяляюцца на наступныя віды:

камунальныя паслугі, якія ўключаюць гарачае і халоднае водазабеспячэнне, водаадвядзенне (каналізацыю), газа -, электра – і цеплазабеспячэнне, карыстанне ліфтам, вываз і абясшкоджванне цвёрдых бытавых адходаў;

тэхнічнае абслугоўванне, якое ўключае эксплуатацыю і бягучы рамонт агульнай маёмасці жылых дамоў, уборку і асвятленне дапаможных памяшканняў жылых дамоў, прыдамавой тэрыторыі, а таксама рамонт удасканаленых пакрыццяў праездаў, праходаў, Догляд за зялёнымі насаджэннямі;

капітальны рамонт шматкватэрнага жылога дома, які ажыццяўляецца ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку;

паслугі па кіраванні жылым домам ці групай жылых дамоў;

іншыя жыллёва-камунальныя паслугі.

Артыкул 5. Удзельнікі адносін у галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг

Удзельнікамі адносін у галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг з’яўляюцца спажывец, выканаўца, грамадскія аб’яднанні спажыўцоў, дзяржаўныя органы і іншыя арганізацыі ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй.

 

Глава 2

ПРАВЫ СПАЖЫЎЦОЎ ЖЫЛЛЁВА-КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ

артыкул 6. Правы спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг

Спажывец мае права на:

задавальненне патрэб у жыллёва-камунальных паслугах;

бяспеку жыллёва-камунальных паслуг;

інфармацыю аб выканаўцы і аказваемых ім жыллёва-камунальных паслугах;

выбар выканаўца жыллёва-камунальных паслуг, што аказваюцца на канкурэнтнай аснове;

асвета ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва – камунальных паслуг;

належную якасць жыллёва-камунальных паслуг;

пакрыццё страт, шкоды, прычыненых выканаўцам жыцця, здароўю і (або) маёмасці спажыўца з прычыны неаказання жыллёва-камунальных паслуг або іх выканання з недахопамі;

дзяржаўную, уключаючы судовую, абарону сваіх правоў.

Спажывец мае таксама іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншым заканадаўствам.

Артыкул 7. Права спажыўца на задавальненне патрэб у жыллёва-камунальных паслугах

Спажывец мае права на задавальненне патрэбаў у асноўных жыллёва – камунальных паслугах у аб’ёме не ніжэй нормаў (нарматываў) спажывання, устаноўленых мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі (далей-нормы (нарматывы) спажывання жыллёва-камунальных паслуг).

Спажывец мае права адмовіцца ад атрымання дадатковых жыллёва-камунальных паслуг.

Артыкул 8. Права спажыўца на бяспеку жыллёва-камунальных паслуг

Спажывец мае права на бяспеку жыллёва-камунальных паслуг, уключаючы забарону на прымяненне ў працэсе аказання такіх паслуг вырабаў (матэрыялаў) і тэхналогій, небяспечных для жыцця, здароўя і (або) маёмасці спажыўцоў, а таксама навакольнага асяроддзя, з улікам як паўсядзённых, так і доўгатэрміновых яго інтарэсаў.

Утойванне выканаўцам фактаў і абставінаў, якія ствараюць пагрозу для жыцця, здароўя і (або) маёмасці спажыўцоў пры аказанні жыллёва-камунальных паслуг, забараняецца.

Артыкул 9. Права спажыўца на інфармацыю аб выканаўцы і аказваемых ім жыллёва-камунальных паслугах

Спажывец мае права на своечасовае атрыманне ад выканаўцы неабходнай і дакладнай інфармацыі аб выканаўцы і аказваемых ім жыллёва-камунальных паслугах.

Выканаўца абавязаны давесці да ведама спажыўца інфармацыю аб:

сваёй назве (імя) І рэжыме працы;

месцы знаходжання, кіраўніку выканаўцы (імя, пасада, месца знаходжання, у тым ліку нумар пакоя (кабінета), нумар службовага тэлефона) – для юрыдычных асоб, іх філіялаў, прадстаўніцтваў, іншых адасобленых падраздзяленняў, размешчаных па-за месцам знаходжання юрыдычнай асобы;

дзяржаўнай рэгістрацыі і назве органа, які ажыццявіў дзяржаўную рэгістрацыю выканаўцы ў якасці індывідуальнага прадпрымальніка, – для індывідуальных прадпрымальнікаў;

структурных падраздзяленнях выканаўцы (для юрыдычных асоб) і работніках выканаўцы (імя, пасада (Прафесія), месца знаходжання, у тым ліку нумар пакоя (кабінета), нумар службовага тэлефона), адказных за заключэнне (змяненне, скасаванне) дагавораў, арганізацыю аказання жыллёва-камунальных паслуг (выкананне дагавораў), ліквідацыя недахопаў такіх паслуг (далей – адказныя работнікі выканаўцы), а таксама аб рэжыме іх працы і часу прыёму грамадзян;

межах абслугоўванай выканаўцам тэрыторыі;

дакументах, якія прадстаўляюцца для заключэння (змены, скасавання) дагавораў;

пераліку аказваемых выканаўцам жыллёва-камунальных паслуг, тэрмінах (перыядычнасці) іх аказання;

спецыяльных дазволах (ліцэнзіях) на ажыццяўленне асобных відаў дзейнасці і іншых дазволах, сертыфікатах адпаведнасці выканаўцы, калі неабходнасць іх атрымання для аказання жыллёва – камунальных паслуг прадугледжана заканадаўствам;

тарыфах на жыллёва-камунальныя паслугі, формах і парадку аплаты жыллёва-камунальных паслуг;

нормах (нарматывах) спажывання жыллёва-камунальных паслуг;

катэгорыях спажыўцоў, якія маюць права на льготы пры аказанні жыллёва-камунальных паслуг;

дакументах, неабходных для прадастаўлення дзяржаўнай падтрымкі насельніцтву ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі пры аказанні жыллёва-камунальных паслуг;

грашовых сродках, налічаных і атрыманых выканаўцам ад спажыўцоў на тэхнічнае абслугоўванне жылых дамоў, размешчаных у межах абслугоўванай выканаўцам тэрыторыі, а таксама аб бюджэтных субсідыях на гэтыя мэты і штоквартальным расходаванні атрыманых у сукупнасці грашовых сродкаў.

Інфармацыя, якая змешчана ў частцы другой гэтага артыкула, даводзіцца да ведама спажыўцоў шляхам размяшчэння на шыльдзе, інфармацыйных стэндах (табло) або іншым спосабам у даступным для грамадзян месцы па месцы знаходжання выканаўцы, які з’яўляецца юрыдычнай асобай (за выключэннем выпадкаў, калі месцам знаходжання выканаўцы з’яўляецца жылое памяшканне), яго філіялам, прадстаўніцтвам, іншым адасобленым падраздзяленнем, размешчаным па-за месцам знаходжання юрыдычнай асобы, а таксама па месцы знаходжання адказных работнікаў выканаўцы.

Інфармацыя, Указаная ў частцы другой гэтага артыкула, можа быць таксама апублікаваная (распаўсюджаная) у сродках масавай інфармацыі, глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт, размешчаная на інфармацыйных стэндах (табло) і іншых носьбітах інфармацыі ў мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, месцах агульнага карыстання жылых дамоў, размешчаных у межах абслугоўванай выканаўцам тэрыторыі.

Работнікі выканаўцы павінны мець нагрудную таблічку (бэдж) з указаннем на ёй назвы (імя) выканаўцы, пасады (прафесіі), імя работніка выканаўцы.

Выканаўца абавязаны інфармаваць спажыўца аб правядзенні сістэматычных аглядаў жылога памяшкання спажыўца, аб неабходнасці выканання прафілактычных і рамонтных работ, калі іх невыкананне можа прывесці да аварый, няшчасных выпадкаў, альбо нанесці шкоду жыццю, здароўю і (або) маёмасці спажыўца, альбо негатыўна адбіцца на якасці аказваемых жыллёва-камунальных паслуг.

У выпадках, калі аказанне жыллёва-камунальных паслуг патрабуе атрымання доступу ў жылое памяшканне спажыўца, выканаўца абавязаны (за выключэннем выпадкаў ліквідацыі наступстваў аварый, стыхійных бедстваў і іншых надзвычайных сітуацый) загадзя, але не пазней чым за адзін дзень праінфармаваць спажыўца аб даце і часу аказання жыллёва – камунальных паслуг, імя і пасады (прафесіі) работнікаў выканаўцы, якім даручана аказанне жыллёва-камунальных паслуг, і асобах, якія ажыццяўляюць кантроль ад імя выканаўцы за ходам аказання такіх, даць па просьбе спажыўца іншыя звесткі, якія маюць дачыненне да што аказваюцца жыллёва-камунальных паслуг. Пры наведванні спажыўца работнік выканаўцы абавязаны прад’явіць дакумент (пасведчанне), які пацвярджае яго права дзейнічаць ад імя выканаўцы.

Артыкул 10. Права спажыўца на выбар выканаўцы жыллёва-камунальных паслуг, якія аказваюцца на канкурэнтнай аснове

Спажывец мае права на выбар выканаўцы жыллёва-камунальных паслуг, што аказваюцца на канкурэнтнай аснове.

Пералік жыллёва-камунальных паслуг, што аказваюцца на канкурэнтнай аснове, вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Выбар выканаўцы жыллёва – камунальных паслуг, якія аказваюцца на канкурэнтнай аснове, спажыўцамі, якія валодаюць жылым памяшканнем (аднакватэрным жылым домам) на праве агульнай уласнасці, ажыццяўляецца па пагадненні паміж імі, а ў выпадку недасягнення згоды – у судовым парадку.

Рашэнне аб выбары выканаўцы жыллёва-камунальных паслуг, якія аказваюцца на канкурэнтнай аснове, прымаецца групай спажыўцоў, якія пражываюць у шматкватэрным або блакіраваным жылым доме (у пад’ездзе, на паверсе шматкватэрнага жылога дома і т. д.), простай большасцю галасоў спажыўцоў і афармляецца пратаколам сходу спажыўцоў альбо апытальным лістом без правядзення сходу спажыўцоў. Удзельнічаць у прыняцці адпаведнага рашэння можа спажывец, які з’яўляецца наймальнікам жылога памяшкання дзяржаўнага жыллёвага фонду, уласнікам жылога памяшкання, членам арганізацыі забудоўшчыкаў, ці іншая асоба, упаўнаважаная ім на падставе даверанасці, якая выдаецца ў парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам.

Артыкул 11. Асвета ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг

Спажывец мае права на асвету ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг.

Міністэрства гандлю Рэспублікі Беларусь, Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь і Міністэрства энергетыкі Рэспублікі Беларусь арганізуюць кансультацыі спажыўцоў і выканаўцаў па пытаннях абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг.

Выканаўца па патрабаванні спажыўца абавязаны забяспечыць яму магчымасць азнаямлення з тэхнічнымі нарматыўнымі прававымі актамі і іншымі актамі заканадаўства, якія рэгулююць аказанне жыллёва-камунальных паслуг.

Артыкул 12. Права спажыўца на належную якасць жыллёва-камунальных паслуг

Аказваемыя жыллёва-камунальныя паслугі павінны быць належнага якасці.

Кансультантплюс: заўвага.

Па пытанні, што датычыцца якасці паслуг газазабеспячэння, гл.пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 15.12.2008 N 1934.

Якасць жыллёва-камунальных паслуг павінна адпавядаць патрабаванням тэхнічных нарматыўных прававых актаў, іншага заканадаўства і ўмовам дагавора.

 

Глава 3

АКАЗАННЕ ЖЫЛЛЁВА-КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ

Артыкул 13. Прававыя асновы аказання жыллёва-камунальных паслуг

Кансультантплюс: заўвага.

Па пытанні, Што датычыцца парадку электразабеспячэння аднакватэрных жылых дамоў і іншых капітальных будынкаў грамадзян, гл. пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24.02.2006 N 270.

Газа -, электра-і цеплазабеспячэнне спажыўцоў ажыццяўляецца на падставе дагавораў, заключаных у адпаведнасці з нормамі Грамадзянскага заканадаўства аб дагаворы энергазабеспячэння.

Капітальны рамонт шматкватэрнага жылога дома ажыццяўляецца на падставе дагавора, заключанага ў парадку, які вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, на перыяд правядзення такога рамонту.

Жыллёва-камунальныя паслугі, не названыя ў частках першай і другой гэтага артыкула, аказваюцца на падставе дагавора на аказанне жыллёва-камунальных паслуг, дагавораў бытавога падраду і іншых відаў дагавораў у адпаведнасці з грамадзянскім заканадаўствам.

Аказанне жыллёва-камунальных паслуг можа быць прадугледжана як адным, так і некалькімі дагаворамі.

Артыкул 14. Дагавор на аказанне жыллёва-камунальных паслуг

Істотнымі ўмовамі дагавора на аказанне жыллёва-камунальных паслуг з’яўляюцца:

Найменне (імя) выканаўцы і імя спажыўца;

прадмет дагавора, пералік усіх аказваемых па дамове жыллёва-камунальных паслуг (асноўных і (або) дадатковых);

тарыф (тарыфы), кошт жыллёва-камунальных паслуг альбо ўказанне на парадак устанаўлення тарыфу (тарыфаў) і вызначэння кошту такіх паслуг, за выключэннем выпадку, калі тарыф (тарыфы) на жыллёва-камунальныя паслугі ўстаноўлены заканадаўствам;

парадак аплаты аказваюцца жыллёва-камунальных паслуг;

парадак пераразліку платы за жыллёва-камунальныя паслугі ў выпадку іх неаказання альбо аказання жыллёва-камунальных паслуг з недахопамі;

правы і абавязкі бакоў;

адказнасць бакоў за невыкананне ўмоў дагавора, падставы для вызвалення ад адказнасці;

парадак дазволу спрэчак;

тэрмін дзеяння дагавора;

умовы і парадак змянення, падаўжэння і спынення дзеяння дагавора;

тэрмін, на працягу якога работнік выканаўцы абавязаны прыбыць да спажыўца на падставе паведамлення спажыўца ў выпадку неаказання жыллёва-камунальных паслуг альбо аказання жыллёва-камунальных паслуг з недахопамі;

адрас месца знаходжання (месца жыхарства) выканаўцы і месца жыхарства спажыўца;

іншыя ўмовы, адносна якіх па заяве аднаго з бакоў павінна быць дасягнута пагадненне.

Дагавор на аказанне асноўных жыллёва-камунальных паслуг, які складаецца з выканаўцам, якія з’яўляюцца камерцыйнай арганізацыяй, з’яўляецца публічным.

Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь зацвярджаюцца тыпавыя формы публічных дагавораў на аказанне адпаведнага віду жыллёва-камунальных паслуг.

Артыкул 15. Заключэнне дагавора на аказанне жыллёва-камунальных паслуг

Дагавор на аказанне жыллёва-камунальных паслуг заключаецца спажыўцом, які з’яўляецца наймальнікам жылога памяшкання дзяржаўнага жыллёвага фонду, уласнікам жылога памяшкання, членам арганізацыі забудоўшчыкаў, ці іншым асобай, упаўнаважаным ім на падставе даверанасці, якая выдаецца ў парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам.

У выпадку, калі спажыўцы валодаюць жылым памяшканнем (аднакватэрным жылым домам) на праве агульнай уласнасці, дагавор на аказанне жыллёва-камунальных паслуг заключаецца з усімі ўласнікамі альбо з адным з іх па дамове паміж імі.

Выканаўца, які з’яўляецца камерцыйнай арганізацыяй, пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці аказання адпаведных асноўных жыллёва-камунальных паслуг абавязаны заключыць дагавор на аказанне асноўных жыллёва-камунальных паслуг у дачыненні да жылога памяшкання спажыўца, размешчанага ў межах абслугоўванай выканаўцам тэрыторыі, у аб’ёме, не ніжэй прадугледжанага нормамі (нарматывамі) спажывання жыллёва-камунальных паслуг.

Выканаўца, які з’яўляецца камерцыйнай арганізацыяй, не мае права аказваць перавагу адной асобе перад іншай у дачыненні да аказання жыллёва-камунальных паслуг, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных заканадаўствам.

Адмова выканаўцы, які з’яўляецца камерцыйнай арганізацыяй, ад заключэння дагавора на аказанне асноўных жыллёва-камунальных паслуг у межах абслугоўванай ім тэрыторыі не дапускаецца, за выключэннем выпадкаў, калі аказанне паслуг немагчыма па тэхнічных прычынах.

Калі адна з бакоў (выканаўца або спажывец) , для якой у адпаведнасці з гэтым Законам заключэнне дагавора абавязкова, пры наяўнасці тэхнічных умоў для аказання адпаведнай жыллёва-камунальнай паслугі ўхіляецца ад заключэння дагавора, іншая бок мае права звярнуцца ў суд з патрабаваннем аб прымусе заключыць дагавор.

Артыкул 16. Перапынкі ў аказанні камунальных паслуг

Камунальныя паслугі аказваюцца выканаўцам спажыўцу пастаянна, за выключэннем перапынкаў, прадугледжаных часткай другой гэтага артыкула, а ў дачыненні да электразабеспячэння – за выключэннем перапынкаў, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.

Перапынкі ў аказанні камунальных паслуг дапускаюцца ў сувязі з:

правядзеннем выканаўцам планавых рамонтных і прафілактычных работ у адпаведнасці з графікамі (планамі), узгодненымі з мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі, а таксама рамонтных і прафілактычных работ па заяўках спажыўцоў;

міжацяпляльным перыядам;

прыпыненнем аказання камунальных паслуг спажыўцу, які мае без паважлівых прычын запазычанасць па іх аплаце і не патушыў яе ва ўстаноўленыя тэрміны;

прыпыненнем аказання камунальных паслуг па патрабаванні спажыўца, калі такое прыпыненне тэхнічна магчымае і не парушае правоў іншых спажыўцоў, на падставе актаў заканадаўства або дагавора на аказанне такіх паслуг;

аварыямі, стыхійнымі бедствамі і іншымі надзвычайнымі сітуацыямі і ліквідацыяй іх наступстваў;

крадзяжом, знішчэннем або пашкоджаннем сетак і абсталявання, якія робяць немагчымым аказанне камунальных паслуг альбо ствараюць пагрозу прычынення шкоды жыццю, здароўю і (або) маёмасці спажыўцоў.

У выпадку планаванага перапынку ў аказанні камунальных паслуг выканаўца абавязаны паведаміць аб такім перапынку спажыўцу праз сродкі масавай інфармацыі ці іншым спосабам не пазней чым за тры дні да пачатку перапынку, за выключэннем перапынкаў, прадугледжаных абзацамі пятым-сёмым часткі другой гэтага артыкула. У паведамленні паказваюцца прычына і тэрмін перапынку ў аказанні адпаведных камунальных паслуг.

Кансультантплюс: заўвага.

Па пытанні, Што датычыцца пераразліку платы за некаторыя віды камунальных паслуг і прыпынення (аднаўлення) прадастаўлення камунальных паслуг, гл. пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 16.12.2005 N 1466.

Парадак пераразліку платы за камунальныя паслугі за перыяд перапынкаў у аказанні камунальных паслуг устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

артыкул 17. Правы і абавязкі выканаўцы па дагаворы на аказанне жыллёва-камунальных паслуг

Выканаўца мае права:

патрабаваць ад спажыўца выканання заканадаўства і ўмоў дагавора на аказанне жыллёва-камунальных паслуг;

доступу ў жылыя памяшканні, на зямельныя ўчасткі ў выпадках і парадку, вызначаных заканадаўчымі актамі;

прыпыняць аказанне камунальных паслуг спажыўцу, які мае без паважлівых прычын запазычанасць па іх аплаце і не патушыў яе ва ўстаноўленыя тэрміны, у парадку, устаноўленым Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Выканаўца абавязаны:

падрыхтаваць і заключыць са спажыўцом дагавор на аказанне асноўных жыллёва-камунальных паслуг у адпаведнасці з гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства, за выключэннем выпадкаў, калі спажывец пісьмова адмовіўся ад заключэння такога дагавора і неаказанне адпаведных асноўных жыллёва-камунальных паслуг канкрэтнаму спажыўцу тэхнічна магчыма;

забяспечваць своечасовае прадастаўленне жыллёва-камунальных паслуг належнай якасці;

разглядаць у парадку, вызначаным гэтым законам, патрабаванні спажыўцоў у сувязі з неаказаннем жыллёва-камунальных паслуг альбо аказаннем жыллёва-камунальных паслуг з недахопамі, весці іх улік;

своечасова за свой кошт выконваць работы па ліквідацыі выяўленых недахопаў жыллёва-камунальных паслуг, якія ўзніклі па яго віне.

Выканаўца мае таксама іншыя правы і абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам, іншым заканадаўствам і (або) дагаворам на аказанне жыллёва-камунальных паслуг.

Артыкул 18. Правы і абавязкі спажыўца па дамове на аказанне жыллёва-камунальных паслуг

Спажывец мае права:

атрымліваць своечасова і ў поўным аб’ёме жыллёва-камунальныя паслугі належнай якасці;

патрабаваць ад выканаўцы выканання заканадаўства і ўмоў дагавора на аказанне жыллёва-камунальных паслуг;

пераразліку платы за камунальныя паслугі ў выпадках і парадку, устаноўленых Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, у тым ліку за перыяд перапынкаў у іх аказанні.

Спажывец абавязаны:

заключыць дагавор на аказанне асноўных жыллёва – камунальных паслуг, падрыхтаваны і прадстаўлены выканаўцам у адпаведнасці з гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства, за выключэннем выпадкаў, калі спажывец пісьмова адмовіўся ад заключэння такога дагавора і неаказанне адпаведных асноўных жыллёва-камунальных паслуг канкрэтнаму спажыўцу тэхнічна магчыма;

своечасова прымаць меры па ліквідацыі выяўленых непаладак, звязаных з атрыманнем жыллёва-камунальных паслуг, якія ўзніклі па віне спажыўца;

забяспечваць цэласнасць і захаванасць прыбораў уліку, якія знаходзяцца ў жылым памяшканні (аднакватэрным жылым доме);

аплачваць жыллёва-камунальныя паслугі ў тэрміны, устаноўленыя заканадаўствам і (або) дагаворам;

дапускаць у жылыя памяшканні, на зямельныя ўчасткі работнікаў выканаўцы ў выпадках і парадку, вызначаных заканадаўчымі актамі;

выконваць патрабаванні заканадаўства, не дапускаць парушэння правоў і законных інтарэсаў іншых спажыўцоў.

Спажывец мае таксама іншыя правы і абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам, іншым заканадаўствам і (або) дагаворам на аказанне жыллёва-камунальных паслуг.

Артыкул 19. Змяненне і скасаванне дагавора на аказанне жыллёва-камунальных паслуг

Змяненне і скасаванне дагавора на аказанне жыллёва-камунальных паслуг ажыццяўляюцца ў адпаведнасці з грамадзянскім заканадаўствам і сапраўдным Законам.

Спажывец, які з’яўляецца наймальнікам жылога памяшкання дзяржаўнага жыллёвага фонду, уласнікам жылога памяшкання, членам арганізацыі забудоўшчыкаў, ці іншая асоба, упаўнаважаная ім на падставе даверанасці, якая выдаецца ў парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам, мае права ў любы час у аднабаковым парадку адмовіцца ад дамовы на аказанне жыллёва-камунальных паслуг поўнасцю або часткова, калі неаказанне жыллёва-камунальных паслуг канкрэтнаму спажыўцу тэхнічна магчыма, папярэдне не менш чым за месяц, а калі такі дагавор заключаны на тэрмін, – не менш чым за пяць дзён, накіраваўшы выканаўцу адпаведнае пісьмовае папярэджанне.

У выпадку, калі спажыўцы валодаюць жылым памяшканнем (аднакватэрным жылым домам) на праве агульнай уласнасці, адмова ад дамовы на аказанне жыллёва – камунальных паслуг, прадугледжаны часткай другой гэтага артыкула, магчымы са згоды ўсіх уласнікаў, а ў выпадку недасягнення згоды-у судовым парадку.

 

Глава 4

ВЫРАШЭННЕ СПРЭЧАК У ВОБЛАСЦІ ЖЫЛЛЁВА-КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ

І АДКАЗНАСЦЬ ЗА ПАРУШЭННЕ ПРАВОЎ СПАЖЫЎЦОЎ

ЖЫЛЛЁВА-КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ

Артыкул 20. Парадак разгляду патрабаванняў спажыўца ў сувязі з неаказаннем жыллёва-камунальных паслуг альбо аказаннем жыллёва-камунальных паслуг з недахопамі

У выпадку неаказання жыллёва-камунальнай паслугі альбо аказання жыллёва-камунальнай паслугі з недахопамі спажывец паведамляе аб гэтым выканаўцы альбо аварыйна-дыспетчарскую службу, указаную ў дамове або паказаную выканаўцам спажыўцу іншым спосабам. Адпаведнае апавяшчэнне можа быць зроблена спажыўцом шляхам накіравання пісьмовай прэтэнзіі альбо вуснага паведамлення( заяўкі), у тым ліку па тэлефоне, і падлягае абавязковай рэгістрацыі выканаўцам альбо аварыйна-дыспетчарскай службай. Работнік выканаўцы ці аварыйна-дыспетчарскай службы, які прыняў вуснае паведамленне (заяўку), абавязаны паведаміць спажыўцу звесткі аб асобе, якая прыняла паведамленне (заяўку), і рэгістрацыйны нумар паведамлення (заяўкі).

Работнік выканаўцы павінен прыбыць да спажыўца на падставе апавяшчэння спажыўца не пазней тэрміну, вызначанага дагаворам. У выпадку незабеспячэння спажыўцом доступу ў жылыя памяшканні, на зямельныя ўчасткі ў загадзя ўзгоднены час выканаўца не нясе адказнасці за парушэнне названага тэрміну.

Работнік выканаўцы, які прыбыў на падставе паведамлення спажыўца, устанаўлівае факт наяўнасці і прычыны неаказання жыллёва-камунальнай паслугі альбо аказання жыллёва-камунальнай паслугі з недахопамі, складае прэтэнзійны акт і пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці са згоды спажыўца неадкладна забяспечвае аказанне жыллёва-камунальнай паслугі альбо ліквідацыю недахопаў жыллёва-камунальнай паслугі.

Прэтэнзійны акт падпісваецца работнікам выканаўцы і спажыўцом. Спажывец мае права падпісаць прэтэнзійны акт з агаворкамі. У выпадку адмовы спажыўца ад падпісання прэтэнзійнага акта работнік выканаўцы робіць пра гэта запіс у дадзеным акце.

На падставе прэтэнзійнага акта выканаўца задавальняе патрабаванні спажыўца альбо накіроўвае спажыўцу матываваны пісьмовую адмову ў задавальненні яго патрабаванняў. У выпадку адмовы ў задавальненні яго патрабаванняў спажывец мае права за свой кошт арганізаваць правядзенне незалежнай праверкі (экспертызы) якасці жыллёва-камунальнай паслугі (факту неаказання жыллёва-камунальнай паслугі) і (або) абскардзіць такую адмову ў судовым парадку. Правядзенне незалежнай праверкі (экспертызы) якасці жыллёва-камунальнай паслугі (факту неаказання жыллёва-камунальнай паслугі) не пазбаўляе спажыўца права на судовае абскарджанне адмовы выканаўцы ў задавальненні патрабаванняў спажыўца.

У выпадку пацверджання выканаўцам факту неаказання жыллёва-камунальнай паслугі альбо ўстанаўлення такога факту ў выніку незалежнай праверкі (экспертызы) або судовага разбору спажывец мае права патрабаваць аказання жыллёва-камунальнай паслугі і не аплачваць жыллёва-камунальную паслугу за перыяд з моманту, названага ў прэтэнзійным акце, акце незалежнай праверкі (экспертызы) або судовай пастанове, да моманту пачатку (аднаўлення) аказання жыллёва-камунальнай паслугі.

У выпадку пацверджання выканаўцам факту аказання жыллёва-камунальнай паслугі з недахопамі альбо ўстанаўлення такога факту ў выніку незалежнай праверкі (экспертызы) або судовага разбору спажывец мае права адмовіцца ад такой паслугі без кампенсацыі выканаўцу выдаткаў на яе аказанне, а калі такая паслуга ўжо аказана, мае права па свайму выбару патрабаваць вяртання платы за аказаную жыллёва-камунальную паслугу, калі гэта магчыма зыходзячы з яе характару, альбо змяншэння памеру платы за аказаную жыллёва-камунальную паслугу, альбо бязвыплатнага ліквідацыі недахопаў жыллёва-камунальнай паслугі, калі гэта тэхнічна магчыма, альбо паўторнага аказання жыллёва-камунальнай паслугі, калі гэта тэхнічна магчыма.

Тэрмін прыняцця рашэння па патрабаванні спажыўца аб вяртанні платы за жыллёва-камунальную паслугу, аб памяншэнні памеру платы за жыллёва-камунальную паслугу, аказаную з недахопамі, не можа перавышаць сямі каляндарных дзён з дня прад’яўлення адпаведнага патрабавання. Недахопы аказанай жыллёва-камунальнай паслугі павінны быць ліквідаваны выканаўцам у максімальна кароткі тэрмін, тэхналагічна неабходны для ліквідацыі недахопаў жыллёва-камунальнай паслугі, але не перавышае месяца з дня прад’яўлення адпаведнага патрабавання, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены пагадненнем бакоў. Аказанне жыллёва-камунальнай паслугі, не аказанай спажыўцу, альбо паўторнае аказанне жыллёва-камунальнай паслугі, аказанай з недахопамі, павінны быць праведзены ў першачарговым парадку ў тэрмін, устаноўлены заканадаўствам або выканаўцам для тэрміновага аказання жыллёва – камунальнай паслугі, а ў выпадку, калі гэты тэрмін не ўстаноўлены, – у тэрмін, прадугледжаны дагаворам, які быў выкананы неналежным чынам.

У выпадку, калі спажывец запатрабаваў змяншэння памеру платы ў сувязі з аказаннем жыллёва-камунальнай паслугі з недахопамі, а таксама ў выпадку неаказання жыллёва-камунальнай паслугі пераразлік платы за асноўныя жыллёва-камунальныя паслугі ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, а за дадатковыя жыллёва – камунальныя паслугі-у парадку, вызначаным дагаворам.

Калі выканаўца адмовіў у задавальненні патрабаванняў спажыўца, звязаных з неаказаннем жыллёва-камунальнай паслугі альбо аказаннем жыллёва-камунальнай паслугі з недахопамі, спажывец мае права, калі гэта тэхнічна магчыма, прыцягнуць да аказання жыллёва-камунальнай паслугі трэціх асоб альбо выканаць работы сваімі сіламі, праінфармаваўшы аб гэтым выканаўцы, і запатрабаваць ад выканаўцы кампенсацыі кошту выкананых работ і дадатковых выдаткаў.

Пад дадатковымі выдаткамі разумеюцца выдаткі спажыўца на прыцягненне іншага выканаўцы, якія ў выпадку аказання выканаўцам жыллёва-камунальных паслуг належнай якасці не былі б неабходныя спажыўцу, у тым ліку выдаткі на атрыманне крэдыту для аплаты паслуг трэціх асоб, набыццё альтэрнатыўных крыніц энергіі, наём іншага жылога памяшкання на час аказання жыллёва-камунальных паслуг або ліквідацыі недахопаў жыллёва-камунальных паслуг.

Артыкул 21. Правядзенне праверкі (экспертызы) якасці жыллёва-камунальных паслуг

Выканаўца абавязаны па вусным або пісьмовым звароце спажыўца правесці праверку якасці жыллёва-камунальнай паслугі за свой кошт. Па выніках праверкі якасці жыллёва-камунальнай паслугі складаецца акт праверкі якасці.

Спажывец мае права за свой кошт арганізаваць правядзенне незалежнай праверкі (экспертызы) якасці жыллёва-камунальнай паслугі (факту неаказання жыллёва-камунальнай паслугі). Недахопы, названыя ў акце незалежнай праверкі (экспертызы) якасці жыллёва-камунальнай паслугі (факту неаказання жыллёва-камунальнай паслугі), падлягаюць ліквідацыі выканаўцам у АБАВЯЗКОВЫМ парадку. Выканаўца мае права аспрэчыць вынікі незалежнай праверкі (экспертызы) у судовым парадку. У выпадку, калі ў выніку незалежнай праверкі (экспертызы) будуць устаноўлены недахопы жыллёва-камунальнай паслугі (факт неаказання жыллёва-камунальнай паслугі), выканаўца абавязаны пакрыць спажыўцу выдаткі на правядзенне такой праверкі (экспертызы).

Парадак правядзення незалежнай праверкі (экспертызы) якасці жыллёва-камунальных паслуг (факту неаказання жыллёва-камунальных паслуг) вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Артыкул 22. Грамадзянска-прававая адказнасць за парушэнне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг

У выпадку парушэння правоў спажыўца жыллёва-камунальных паслуг выканаўца пакрывае прычыненыя страты, шкоду і выплачвае няўстойку, прадугледжаную заканадаўствам аб абароне правоў спажыўцоў і (або) дамовай, калі не дакажа, што парушэнне правоў спажыўца адбылося не па яго віне.

Пакрыццё страт, шкоды, прычыненых спажыўцу па віне выканаўцы, вырабляецца выканаўцам у поўным аб’ёме, уключаючы дадатковыя выдаткі, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі.

У выпадку парушэння ўстаноўленых тэрмінаў аказання жыллёва-камунальнай паслугі выканаўца нясе адказнасць перад спажыўцом у адпаведнасці з заканадаўствам аб абароне правоў спажыўцоў.

Выканаўца абавязаны пакрыць страты, шкоду, прычыненыя ім жыцця, здароўю і (або) маёмасці спажыўца з прычыны неаказання жыллёва-камунальнай паслугі альбо аказання жыллёва-камунальнай паслугі з недахопамі, у тым ліку з прычыны прымянення ў працэсе аказання жыллёва-камунальнай паслугі вырабаў (матэрыялаў) і тэхналогій, небяспечных для жыцця, здароўя і (або) маёмасці спажыўцоў, а таксама навакольнага асяроддзя.

Спажывец мае права патрабаваць ад выканаўцы кампенсацыі маральнай шкоды, прычыненай парушэннем правоў спажыўца жыллёва-камунальных паслуг, незалежна ад маёмаснай шкоды, якая падлягае кампенсацыі. Памер кампенсацыі маральнай шкоды вызначаецца судом.

 

Глава 5

ДЗЯРЖАЎНАЯ АБАРОНА ПРАВОЎ СПАЖЫЎЦОЎ

ЖЫЛЛЁВА-КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ

Артыкул 23. Паўнамоцтвы Міністэрства гандлю Рэспублікі Беларусь у галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг

Міністэрства гандлю Рэспублікі Беларусь забяспечвае правядзенне дзяржаўнай палітыкі ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг шляхам:

разгляду зваротаў спажыўцоў у сувязі з парушэннем іх правоў і пры неабходнасці прыцягнення да разгляду такіх зваротаў Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь, Міністэрства энергетыкі Рэспублікі Беларусь, іншых дзяржаўных органаў, арганізацый;

арганізацыі і (або) правядзення кантрольных мерапрыемстваў (праверак) па фактах зваротаў спажыўцоў з прыцягненнем пры неабходнасці да такіх мерапрыемстваў (праверкам) Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь, Міністэрства энергетыкі Рэспублікі Беларусь, іншых дзяржаўных органаў, арганізацый;

напрамкі прадпісанняў выканаўцам аб спыненні парушэнняў правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг;

напрамкі прапаноў у адпаведныя дзяржаўныя органы аб прыцягненні выканаўцаў, якія парушылі правы спажыўцоў, да адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам, аб прызнанні страціўшымі сілу або аб змене прынятых (выдадзеных) імі прававых актаў, якія супярэчаць заканадаўству аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг;

ажыццяўлення іншых паўнамоцтваў у галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг, прадугледжаных заканадаўствам.

Міністэрства гандлю Рэспублікі Беларусь ажыццяўляе каардынацыю дзейнасці рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і іншых дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, у галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг.

Дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі абавязаны па патрабаванні Міністэрства гандлю Рэспублікі Беларусь разглядаць звароты спажыўцоў у сувязі з парушэннем іх правоў, прадастаўляць інфармацыю, неабходную для ажыццяўлення гэтым міністэрствам паўнамоцтваў, прадугледжаных гэтым Законам.

Рашэнні аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва – камунальных паслуг, прынятыя ў межах сваёй кампетэнцыі Міністэрствам гандлю Рэспублікі Беларусь, з’яўляюцца абавязковымі для ўсіх дзяржаўных органаў, фізічных і юрыдычных асоб.

Артыкул 24. Паўнамоцтвы мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў у галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг

Мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы ў межах сваёй кампетэнцыі:

інфармуюць спажыўцоў аб дзяржаўнай палітыцы, якая праводзіцца ў галіне жыллёва-камунальнай гаспадаркі;

вызначаюць межы абслугоўванай выканаўцамі тэрыторыі ў парадку, устаноўленым Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;

даводзяць да ведама спажыўцоў, якія пражываюць на адпаведнай тэрыторыі, інфармацыю аб назве (імя) і месцы знаходжання ўсіх выканаўцаў, якія ажыццяўляюць дзейнасць па аказанні жыллёва-камунальных паслуг на дадзенай тэрыторыі, пераліку аказваемых імі жыллёва-камунальных паслуг і межах тэрыторыі, якая абслугоўваецца імі шляхам размяшчэння такой інфармацыі па месцы знаходжання дзяржаўных арганізацый, якія ажыццяўляюць эксплуатацыю жыллёвага фонду;

штогод не пазней другога квартала года, наступнага за справаздачным, публікуюць у сродках масавай інфармацыі звесткі аб суме сродкаў, якія паступілі ад спажыўцоў на капітальны рамонт шматкватэрных жылых дамоў, іх фактычным выкарыстанні і планах па капітальным рамонце шматкватэрных жылых дамоў на бягучы год;

ажыццяўляюць маніторынг дзейнасці выканаўцаў па аказанні жыллёва-камунальных паслуг;

разглядаюць звароты спажыўцоў у адпаведнасці з заканадаўствам аб зваротах грамадзян;

праводзяць кантрольныя мерапрыемствы (праверкі) па фактах зваротаў спажыўцоў;

пры выяўленні жыллёва-камунальных паслуг, аказаных з недахопамі і (або) небяспечных для жыцця, здароўя і (або) маёмасці спажыўца, а таксама навакольнага асяроддзя, неадкладна паведамляюць аб гэтым дзяржаўныя органы і іншыя арганізацыі, якія ажыццяўляюць кантроль за якасцю і бяспекай жыллёва-камунальных паслуг;

звяртаюцца ў суд з пазовамі аб абароне правоў спажыўцоў у выпадку парушэння правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг;

ажыццяўляюць іншыя паўнамоцтвы ў галіне абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг, прадугледжаныя заканадаўствам.

У выпадку нязгоды з рашэннямі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, звязанымі з ужываннем гэтага Закона, выканаўцы і спажыўцы могуць абскардзіць іх у судовым парадку.

 

Глава 6

ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

Артыкул 25. Пераходныя палажэнні

Да прывядзення заканадаўства ў адпаведнасць з гэтым Законам нарматыўныя прававыя акты прымяняюцца ў той частцы, у якой яны не супярэчаць сапраўднаму Закону, калі іншае не ўстаноўлена Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь.

Гэты Закон прымяняецца да праваадносінаў, якія ўзнікнуць пасля ўступлення яго ў сілу. Па праваадносін, якія ўзніклі да ўступлення гэтага Закона ў сілу, ён ужываецца да тых правоў і абавязкаў, якія ўзнікнуць пасля ўступлення яго ў сілу.

Дагаворы на аказанне жыллёва-камунальных паслуг, заключаныя да ўступлення ў сілу гэтага Закона, дзейнічаюць на працягу ўказанага ў іх тэрміну i не падлягаюць прывядзенню ў адпаведнасць з патрабаваннямі гэтага Закона.

Артыкул 26 ўступіла ў сілу са дня афіцыйнага апублікавання (артыкул 27 гэтага дакумента).

Артыкул 26. Прывядзенне актаў заканадаўства ў адпаведнасць з гэтым Законам.

Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь у шасцімесячны тэрмін з дня афіцыйнага апублікавання гэтага Закона:

вызначыць пералік асноўных жыллёва-камунальных паслуг, пералік жыллёва – камунальных паслуг, якія аказваюцца на канкурэнтнай аснове, і парадак заключэння дагавораў на капітальны рамонт шматкватэрнага жылога дома;

зацвердзіць палажэнне аб парадку вызначэння межаў абслугоўванай выканаўцамі тэрыторыі, палажэнне аб парадку правядзення незалежнай праверкі (экспертызы) якасці жыллёва-камунальных паслуг (факту неаказання жыллёва-камунальных паслуг) і палажэнне аб парадку пераразліку платы за асноўныя жыллёва-камунальныя паслугі ў выпадку іх неаказання або аказання з недахопамі, а таксама пераразліку платы за камунальныя паслугі за перыяд перапынкаў у аказанні камунальных паслуг;

прывесці рашэнні Ўрада Рэспублікі Беларусь у адпаведнасць з гэтым Законам;

забяспечыць прывядзенне рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, падпарадкаванымі Ураду Рэспублікі Беларусь, іх нарматыўных прававых актаў у адпаведнасць з гэтым Законам;

прыняць іншыя меры, неабходныя для рэалізацыі палажэнняў гэтага Закона.

Артыкул 27 ўступіла ў сілу з дня афіцыйнага апублікавання.

Артыкул 27. Ўступленне ў сілу гэтага Закона

Гэты Закон уступае ў сілу праз шэсць месяцаў пасля яго афіцыйнага апублікавання, за выключэннем гэтага артыкула і артыкула 26, якія ўступаюць у сілу з дня афіцыйнага апублікавання гэтага Закона.

Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А. Лукашэнка